Dr. Zdědil a pan Zdražil

Na Rozmarýnku v Brně jsme se 15. 5. 2024 zúčastnili zajímavého výukového projektu zaměřeného na zvyšování finanční gramotnosti u žáků 8. a 9. ročníku. Výukový projekt prakticky ukazoval, jak fungují příjmy a výdaje v domácnosti. Žáci se díky modelovým situacím seznámili s pojmy jako jsou příjmy, výdaje, dluhy, úvěry atd. Úkolem žáků ve skupinách bylo rozdělit dostupné finanční prostředky tak, aby pokryly všechny nutné výdaje, včetně jídla, bydlení, energií, dopravy atd. Dále museli žáci řešit, jak si poradit s neočekávanými výdaji a jak efektivně plánovat dlouhodobé úspory na věci jako dovolená, renovace domu či další materiální přání. Naši matematikové osmého a devátého ročníku se všech zadaných úkolů zhostili zodpovědně, všichni udrželi rodinný rozpočet v plusových hodnotách, což si také v závěru akce sami obhájili.

 

Karel Koryťák a Filip Kratochvíl

4
3
1
2