Jarní nápady a tipy z programu Učíme venku si vyzkoušeli zvídaví badatelé z šestého ročníku. Své poznatky zapisovali do připravených pracovních listů v parčíku u kostela. Prvním úkolem bylo zapojit všech pět smyslů do pozorování jara, např. čichem vnímali vůni rostlin, hmatem osahali půdu, jehličí, větvičky, zrakem rozmanité barvy probouzejícího se jara, sluchem samozřejmě zpěv ptactva. Druhý úkol spočíval v hraní her v přírodě aneb „jak nechat žáky i sebe vyřádit“. Třetím úkolem bylo vytvořit z přírodnin výtvory, a tak vznikly různé domečky, ryba, gladiátor. V dalším úkolu měli žáci vyjmenovat, co vše bádají, pozorují venku: pupeny, rozkvetlé keře, strom, šišky, trávu. Které významné svátky jara vylákají žáky ven? Rozhodně Velikonoce. Jak žáci pečují o sebe díky jarní přírodě aneb well-being zněl poslední úkol. Žáci si sedli do trávy, objali stromeček, přivoněli zlatému dešti nebo rozkvetlé magnólii. Všichni jsme si to náramně užili.
Jitka Kaňovská