Téma elektroodpadu zpracovali vždy dva dobrovolníci z každého ročníku 2. stupně a prezentovali ho před svými spolužáky v hodinách fyziky, okrajově ho doplnili v hodinách chemie (hlavně o nebezpečné látky). V 6. ročníku se toho zhostili Jiří Král a Lucie Vodáková, v 7. ročníku Petr Hovězák a Amálie Studeníková, v 8. ročníku Valentina Dirová a Adriana Polčáková, v 9. ročníku Vojtěch Procházka a Lukáš Nečas.
Mezinárodní den elektroodpadu připadá na 14. října a je důležitou událostí zaměřenou na zvýšení povědomí o problémech spojených s elektroodpadem, známým jako e-odpad, a jeho dopadem na životní prostředí. S rostoucí závislostí na moderních technologiích a rychlým technologickým vývojem narůstá i množství elektroodpadu, což představuje závažnou výzvu pro životní prostředí a zdraví lidí.
Žáci se dověděli, co je elektroodpad, proč je nebezpečný, o jeho dopadu na životní prostředí, o důležitosti recyklace a s tím související úspoře přírodních zdrojů, kolik se vyprodukuje a recykluje elektroodpadu, jaké nové technologie mohou snížit jeho množství.
Žáci si uvědomili, jak může přispět každý sám k řešení problému elektroodpadu, ať je to odpovědné nakládání s elektrozařízeními, správná recyklace elektroodpadu, nakupování elektroniky s ohledem na životní prostředí, snižování její spotřeby, uvědomění si dopadů na životní prostředí.
Domnívám se, že cíle Mezinárodního dne elektroodpadu zmíněného v úvodu bylo dosaženo, a věřím, že k tomu přispějí i naši žáci.
Karel Koryťák